Piaristi
ÚNOR

Kurz PR v kultuře

8.2.2017

8.2.2017

Jak spolupracovat s blogery, youtubery a influencery?

UPLYNULÁ AKCE / Kurz PR byl věnovaný tématu jak spolupracovat s blogery, youtubery a influencery v oblasti kultury i mimo ni. Během dvou dní jsme od 10 mluvčích získali teoretické a praktické informace, návody a tipy, jak správně začít s influence marketingem. Našimi hosty byli blogerka Ejvi Freedom, Tereza in Oslo (Elite Bloggers), Jana Benešová (Martinus.cz), Jana Hrušovská (Lindex), Jakub Mařík (Bubble), Tomáš Zvelebil alias Ali, youtuber Tomáš Touha, Petr Sládeček (Tubbr), Lucie Macháčková (ČT), Tomáš Houska (Český olympijský výbor).

Setkání s kulturním redaktorem

23.2.2017

23.2.2017

Setkání s Jiřím Borovičkou z ČTK

UPLYNULÁ AKCE / Kolik redaktorů pracuje v kulturní redakci České tiskové kanceláře a jakým způsobem funguje? Kdy redaktorům informace zasílat a v jaké podobě? Jak dokázat, aby o vaší kulturní akci ČTK informovala? Jiří Borovička je jedním ze tří zpravodajů, kteří se podílejí na tvorbě veškerého kulturního zpravodajství České tiskové kanceláře. V ČTK působí přes 50 let. Začínal v takzvaném dispečinku tehdy politické, tedy domácí, redakce. Poté se věnoval kultuře a prošel od psaní o knihách a literatuře, přes hudbu až k filmu a divadlu, čemuž se věnuje posledních sedmatřicet let. 

BŘEZEN

Setkání s kulturním redaktorem

23.3.2017

23.3.2017

Setkání s Michaelou Veteškovou z Českého rozhlasu

UPLYNULÁ AKCE / Jak se dostat do kulturního zpravodajství Radiožurnálu, nejposlouchanější stanice Českého rozhlasu? Jaké informace redakci posílat a kdo rozhoduje o jejich zařazení do vysílání? Jak funguje kulturní zpravodajství v Českém rozhlasu a jak se dostat na Vltavu, Jazz, Dvojku či přímo do pořadů jednotlivých stanic? Vaše dotazy zodpoví vedoucí kulturní redakce Českého rozhlasu Radiožurnálu Michaela Vetešková. Vystudovala Filozofickou fakultu Univerzity Palackého v Olomouci, obor teorie a historie dramatického umění a literatury. Je také autorkou několika dětských knížek.

DUBEN

Workshop

20.4.2017

20.4.2017

Jak na reklamu na Facebooku?

UPLYNULÁ AKCE / To, že na Facebook může psát každý, ještě neznamená, že každý ví, co vlastně dělá. Sklouzneme se po obsahovém marketingu a strategiích, po nástrojích, které dnes mají marketéři k dispozici, prolétneme reklamní formáty (věřili byste, že jich je 14?!) i pravidla, a podíváme se pořádně na zoubek placené reklamě. Po našem společném odpoledni budete vědět, co chcete dělat, a jak na to, nebo kde k tomu najít relevantní zdroje.

 

KVĚTEN

Kurz PR v kultuře

10.5.2017

10.5.2017

Jak na kulturní PR od mediaplánu až po monitoring?

UPLYNULÁ AKCE / Jak na PR kulturního projektu od první do poslední fáze kampaně. Během dvoudílného kurzu Vám prozradíme, jak si stanovit reálné cíle a sestavit mediaplán. Jak se mění obsah médií, kam se vyvíjí a jak tedy přemýšlet o tématech, aby měly šanci redakce zaujmout? Jak napsat tiskovou zprávu? Jak na mediální partnerství s financemi i bez nich? Jak si vytvořit skvělý medialist a nabízet správné informace správným redaktorům? Jak novináře vůbec oslovit, a jak napsat e-mail, aby zaujmul? Jak výstupy zmonitorovat a celou kampaň vyhodnotit? Během dvou květnových odpolední zjistíte odpovědi na tyto otázky a mnohem více. Kurz se koná dvě odpoledne 10. a 11. 5.

Setkání s redaktorem

24.5.2017

24.5.2017

Setkání s Petrem Holečkem z Metra

UPLYNULÁ AKCE / Kolik redaktorů píše deník Metro? Jaká témata je zajímají? Jaké rubriky má Metro a kolik je v něm prostoru pro kulturu? Má tištěné Metro a metro.cz stejnou redakci, jaký je rozdíl mezi těmito mutacemi? A co Metro v regionech? Přijďte na setkání s Petrem Holečkem, šéfeditorem a vedoucím vydání deníku Metro. Přijďte zjistit jaká témata zajímají editora, kdy a v jaké formě chce dostávat informace.

ČERVEN

Workshop

1.6.2017

1.6.2017

Instagram. Jak komunikovat a vytvořit kampaň včetně reklamy?

UPLYNULÁ AKCE / Instagram už dávno není jenom ta aplikace, co vám na fotku hodí barevný filtr. Ponoříme se spolu do tajů jedné z nejrychleji rostoucích sociálních sítí a jejích specifických komunit. Zorientujete se v prostředí, poznáte různé způsoby, jak o sobě dát vědět (jsou 3 a hodně se liší), a uvidíte, jak tuhle obrázkovou galerii marketingově ukotvit, spravovat i vyhodnocovat.

Setkání s kulturním redaktorem

13.6.2017

13.6.2017

Setkání s Jaroslavem Špulákem z Práva a novinky.cz

UPLYNULÁ AKCE / Jak funguje kulturní redakce deníku Právo? Kdy a v jaké formě posílat deníkářům informace? Jak se dostat do Práva, jak na novinky.cz a co přílohy tohoto deníku? Jaká témata mají šanci v denním kulturním zpravodajství a co zajímavé není? Přijďte na setkání s kulturním redaktorem Jaroslavem Špulákem z deníku Právo.

Workshop

15.6.2017

15.6.2017

Čeština pro PR komunikaci

UPLYNULÁ AKCE / Svoji práci a často i sebe samé prezentujeme skrze své texty: tiskové zprávy, e-maily, medailonky, anotace, grantové žádosti atp. A pokud se nevědomky prohřešujeme proti jazykové normě a jazykovým pravidlům, můžeme tím ve čtenářích budit značnou nedůvěru. V kurzu se zaměříme na jazykové nedostatky, které se v psaném projevu neustále opakují, protože mnozí autoři vlastně ani netuší, že je dělají. Po hlavní části kurzu bude čas i na individuální konzultace konkrétních textů.

Workshop

22.6.2017

22.6.2017

Jak na komunikaci na Twitteru?

UPLYNULÁ AKCE / Na workshopu se seznámíte s fungováním Twitteru, procvičíte si psaní a poznáte i jeho reklamní možnosti. "Jednou jsem četla knížku o fungování vesmíru, která byla celá napsaná v tweetech. Když se do 140 znaků můžou vejít celé galaxie, není důvod, abyste do nich i vy nedostali to, co chcete říct," dodává lektorka kurzu Marie Grafová.

ZÁŘÍ

workshop

18.9.2017 - SVĚT HUB, Praha - 990 Kč

18.9.2017

Mailchimp. Jak na newslettery?

V čem spočívají výhody jednoho z nejkomplexnějších nástrojů pro e-mailový marketing MailChimpu? Co všechno vlastně umí, a jak ho správně používat na maximum? Lektor Roman Lelek Vám ukáže, že MailChimp rozhodně není jen o rozesílání e-mailů.

KVĚTEN

workshop

23.5.2018 - Prostor 8, Praha - 990 Kč

23.5.2018

Jak psát tiskové zprávy a komunikovat s novinářem?

Jak psát kulturní tiskové zprávy, které jsou v dnešní rychlé době pro novináře užitečné? Jak by měla vypadat kulturní tisková zpráva z pohledu obsahu, délky a jazyka? Čeho se v textu naopak vyvarovat? Jak pracovat v rámci novinářského servisu s fotografiemi, audiem a videem? Jaké má mít náležitosti e–mail pro novináře a kdy jim jej posílat? Workshop, kde se kromě tiskových zpráv budeme věnovat kompletnímu press servisu. Od předmětu emailu, přes strukturu textu, až po typy příloh či kontaktu s publicistou během akce i mimo ni. Cenný pohled z druhé strany nabídne host, novinářka předního zpravodajského portálu iDnes.cz, Monika Zavřelová.

 

ZÁŘÍ

KURZ PR V KULTUŘE

20.9.2018 - A Studio Rubín, Praha - 1 490 Kč

20.9.2018

Jak na hudební PR?

Jak realizovat efektivní PR kampaň hudební akce či samotného interpreta? Jaká jsou vhodná témata a kanály, které zasáhnou to správné publikum? Jak vyprodat koncert, prosadit se v zahraničí, dělat správně sociální sítě? Z celodenního kurzu, který bude probíhat formou rozhovorů se zajímavými a zkušenými hosty, si odnesete mnoho praktických informací, kontaktů i inspiraci, jak přemýšlet o PR v hudbě a jak se zaměřit na ty správné aktivity, které v současné době fungují.

ŘÍJEN

workshop

23.10.2018 - Prostor 8 - 2 790 Kč

23.10.2018

Jak fotit na Instagram s Nicole Kudelkovou

Instagram je sociální síť, která ovlivňuje životy nás všech prostřednictví fotografií. Přijďte se dozvědět, jak fotit a přemýšlet o feedu Instagramu tak, že vás či vaši značku budou chtít lidé každý den sledovat.

LISTOPAD

Kurz PR v kultuře

15.11.2018 - Hauch Gallery - 1 490 Kč

15.11.2018

Jak na módní PR?

Co dělat, aby byl módní klient vidět v médiích, na Instagramu i na červeném koberci? Jak vytvořit strategii pro prezentaci módní značky na sociálních sítích? V průběhu jednoho odpoledne nám šest odborníků z oblasti módy a médií představí svoji práci, podělí se v 45minutových rozhovorech o své zkušenosti a nechají nakouknout do zákulisí módního PR.

ÚNOR

Workshop

20.2.2019 - Vzletná, Praha - 990 Kč

20.2.2019

Jak na reklamu na Facebooku?

To, že na Facebook může psát každý, ještě neznamená, že každý ví, co vlastně dělá. Sklouzneme se po obsahovém marketingu a strategiích, po nástrojích, které dnes mají marketéři k dispozici, prolétneme reklamní formáty i pravidla, a podíváme se pořádně na zoubek placené reklamě a práci s vlastními publiky.

Kurz je určen pro ty, kteří mají základní uživatelskou znalost Facebooku a chtějí prohloubit své dovednosti nastavování reklam do pokročilé úrovně.

Workshop

28.2.2019 - Vzletná, Praha - 990 Kč

28.2.2019

Základy copywritingu

Během jednoho odpoledne se seznámíte s naprostými základy copywritingu, které vám pomohou správně a efektivně komunikovat s vašimi (potenciálními) zákazníky či návštěvníky. Zároveň si sami vyzkoušíte, jak správně napsat různé texty pro různé formáty a využití, od tiskové zprávy po komentář na Facebooku.

Jiří Markvart je Idea Maker a Copywriter v agentuře Bubble, kde pracuje nebo pracoval pro klienty, jako jsou McDonald's, Tchibo nebo T-Mobile. Dříve se věnoval herní žurnalistice a psal pro několik blogů. Podle toho poslední, www.prazskabuzna.cz, vydal v minulém roce knihu.

BŘEZEN

Workshop

13.3.2019 - Vzletná, Praha - 990 Kč

13.3.2019

Instagram. Jak komunikovat a vytvořit kampaň včetně reklamy?

Instagram už dávno není jenom ta aplikace, co vám na fotku hodí barevný filtr. Ponoříme se spolu do tajů jedné z nejrychleji rostoucích sociálních sítí a jejích specifických komunit. Zorientujete se v prostředí, poznáte různé způsoby, jak o sobě dát vědět – na vlastním profilu, prostřednictvím influencerů a v placených zobrazeních a uvidíte, jak tuhle obrázkovou galerii marketingově ukotvit, spravovat i vyhodnocovat.

Na kurzu není tolik prostoru pro podrobné nastavování reklamy, v případě zájmu o toto téma doporučujeme samostatný kurz reklamy na Facebooku.

Kurz předpokládá základní uživatelskou znalost Instagramu.

Workshop

27.3.2019 - Vzletná, Praha - 990 Kč

27.3.2019

Jak vymýšlet obsah pro sociální sítě?

S lektorkou Marií Hákovou z obsahové agentury Bubble, která už několik let připravuje komunikaci pro firmy, na to půjdeme od lesa. "Na místě si připravíte obrysy vaší budoucí obsahové strategie a naučíte se rozplánovat témata. Pak se společně podíváme na zoubek samotné přípravě obsahu a nakonec si vyhodnotíte, zda to děláte dobře," dodává k obsahu kurzu lektorka.

DUBEN

Kurz PR v kultuře

4.4.2019 - Kino Ponrepo, Bartolomějská 291/11, Praha 1 - 1 490 Kč

4.4.2019

Jak na filmové PR?

Jak se komplexně zamýšlet nad propagací filmové či internetové tvorby? Jaké marketingové aktivity dnes fungují, jak uchopit sociální sítě a komunikovat s novinářem? Co udělat proto, aby vaše téma rezonovalo v médiích, na sociálních sítích i mezi diváky? Na co všechno myslet při tvorbě propagační strategie? V průběhu jednoho odpoledne nám sedm odborníků z oblasti filmu, médií i marketingu představí svoji práci a podělí se ve 45minutových rozhovorech o své zkušenosti.

ŘÍJEN

Workshop

2.10.2019 - Vzletná, Praha - 990 Kč

2.10.2019

Obsah pro sociální sítě

Budeme se bavit o tom, jak dnes uživatelé sítě používají, a co to vlastně znamená pro vymýšlení obsahu. Kurz je koncipovaný jako workshop, na kterém budete vytvářet obsahový záměr pro vlastní či spravovanou značku. Je vhodný hlavně pro menší kreativní projekty a kulturní sféru.

Na workshop volně navazují kurzy Jak být vidět na Instagramu a Základy facebookové reklamy.

13:00 - 17:30
Marie Háková
Marie Háková je Social Media Lead v obsahové agentuře Bubble, kde pomáhá copywriterskému týmu využívat na maximum možnosti sociálních sítí a kromě toho také píše a stará se o klientské profily. Je velmi aktivní na Twitteru (@sibiranka), který využívá hlavně pro hraní se slovy a úložiště toho nejlepšího, co ji cvrnkne do nosu. Volný čas dělí mezi vaření, knihy a poznávání toho nejlepšího, co nabízí hipsterská část Prahy.

Workshop

16.10.2019 - Vzletná, Praha - 990 Kč

16.10.2019

Jak komunikovat s fanoušky i hatery na sítích?

Umět správně komunikovat s lidmi a pečovat o komunitu na sociálních sítích je v dnešní době naprostou nezbytností. V první, technicky zaměřené části workshopu se podíváme na to, jak pracovat s komentáři i inboxem, využívat možnosti chatbotů a dalších profesionálních nástrojů a vytvořit si efektivní systém odpovídání. V druhé části se zaměříme na komunikaci. Zorientujete se v tom, na co a s jakou tonalitou odpovídat, naučíme vás pracovat s hatery a odhalovat falešné profily a prozradíme, jak řešit krizové situace. Na závěr se budeme věnovat individuálním konzultacím.

 

Workshop je určen všem, kteří spravují sociální sítě a rádi by vylepšili své dovednosti v péči o komunitu a komunikaci s fanoušky i hatery.

13:00 - 17:30
Martin Štěpanovský a Jen Zápotocký
Martin Štěpanovský a Jen Zápotocký se v kulturním socialu pohybují už docela dlouho. Kromě Colours of Ostrava pracují také pro filmový festival Finále Plzeň, Signal festival, Hauch Gallery nebo Mezinárodní festival Divadlo. Mají rádi dobrý obsah, který nejen pěkně vypadá, ale taky funguje. A podle čísel se jim to docela daří. Obsah je ale jenom půlka práce. Ve skutečnosti dobře vědí, že nejdůležitější jsou lidé, jejich sny, přání a trápení. A k tomu všemu taky školí a konzultují další projekty, jak komerční, tak neziskové.

Workshop

23.10.2019 - Vzletná, Praha - 990 Kč

23.10.2019

Základy copywritingu

Během jednoho odpoledne se seznámíte s naprostými základy práce s cílovou skupinou a copywritingu, které vám pomohou správně a efektivně komunikovat s vašimi (potenciálními) zákazníky či návštěvníky. Zároveň si sami vyzkoušíte, jak správně napsat různé texty pro různé formáty a využití, od tiskové zprávy po komentář na Facebooku.

13:00 - 17:30
Jiří Markvart
Jiří Markvart je Idea Maker a Copywriter v agentuře Bubble, kde pracuje nebo pracoval pro klienty, jako jsou McDonald's, Tchibo nebo Philips. Dříve se věnoval herní žurnalistice a psal pro několik blogů. Podle toho poslední, www.prazskabuzna.cz, vydal v roce 2016 knihu.

Workshop

30.10.2019 - Vzletná, Praha - 990 Kč

30.10.2019

Jak být vidět na Instagramu

Instagram je nejrychleji rostoucí sociální síť a uživatelé na ní tráví až hodiny denně. Jak toho využít? Projdeme všechny tři současné možnosti: vlastní profil, spolupráce s influencery a placenou propagaci. Budeme se bavit jak o hezkých fotkách „v galerii“, tak autentickém a rychlém obsahu na Stories.

Na kurz navazují Základy facebookové reklamy, kde zároveň podrobněji probereme technikálie kolem placení propagace.

13:00 - 17:30
Marie Háková
Marie Háková je Social Media Lead v obsahové agentuře Bubble, kde pomáhá copywriterskému týmu využívat na maximum možnosti sociálních sítí a kromě toho také píše a stará se o klientské profily. Je velmi aktivní na Twitteru (@sibiranka), který využívá hlavně pro hraní se slovy a úložiště toho nejlepšího, co ji cvrnkne do nosu. Volný čas dělí mezi vaření, knihy a poznávání toho nejlepšího, co nabízí hipsterská část Prahy.
LISTOPAD

Kurz PR v kultuře

6.11.2019 - Dům u Kamenného zvonu - 1 490 Kč

6.11.2019

Jak na PR ve výtvarném umění?

Jak správně uchopit propagaci výtvarného umění od komunikace jednotlivých výstav přes dlouhodobou strategii galerie až po osobní PR umělce? Jak komunikovat s novinářem a výtvarným kritikem? Co udělat, aby měla výstava nebo umělec ohlas na sociálních sítích? Čím zaujmout, když se jeden večer koná několik vernisáží? V průběhu jednoho odpoledne vyzpovídáme šest odborníků z oblasti výtvarného umění a médií, kteří se v 45minutových rozhovorech podělí o své zkušenosti.

 

Workshop

13.11.2019 - Vzletná, Praha - 990 Kč

13.11.2019

Píárista sám sobě grafikem

Cílem kurzu je naučit účastníky vytvářet kvalitní grafické návrhy, přestože s jejich tvorbou doposud neměli žádné zkušenosti. Během jednoho odpoledne si ukážeme, jak samostatně zpracovat svůj nápad či myšlenku do vizuální formy a následně ji převést na různé formáty a použití. Budeme vytvářet grafiku jak pro účely sociálních sítí a internetu, tak pro množství tiskových výstupů. Představíme si jednoduché programy a aplikace, ve kterých lze pracovat s textem i obrazem bez zbytečně komplikovaných funkcí. Vysvětlíme si, jak předcházet chybám, které vedou k neuspokojivé kvalitě vizuálních materiálů a v neposlední řadě si projdeme nejčastější otázky – jak vyrobit gif, jak překonvertovat video, jak zmenšit velikost souboru a podobně.

13:00 - 17:30
Lenka Hámošová
Kurzem plným praktických rad a tipů provede lektorka Lenka Hámošová, grafická designérka, vizuální kritička a výzkumnice. Lenka se ve své praxi zaměřuje na design vizuálních identit a komunikačních strategií pro malé firmy, kulturní instituce a individuální freelancery. Absolvovala magisterské studium designu na Sandberg Institute, Rietveld Academie v Amsterdamu, kde také dlouho působila.

Workshop

20.11.2019 - Vzletná, Praha - 990 Kč

20.11.2019

Základy facebookové reklamy

Síla facebookové a instagramové reklamy je zejména v dobré práci s cílením a testováním té nejlépe fungující varianty inzerátu. Ukážeme si, jak facebookový nástroj Správce reklam (Ads Manager) umožňuje vybírat publika, jaký je rozdíl mezi komunikací na stránce a reklamou a jaké jsou možnosti reklamních formátů. Protože jde o jeden nástroj, naučíte se nastavovat placená zobrazení jak na Facebooku, tak na Instagramu.
Mimo to projdeme specifika facebookových formátů a ukážeme si, jaké možnosti dnes nabízejí.

Kurz navazuje na předchozí Obsah pro sociální sítě a Jak být vidět na Instagramu. Pro pokročilé doporučujeme návazný kurz Jak na reklamu na Facebooku pro pokročilé.

13:00 - 17:30
Marie Háková
Marie Háková je Social Media Lead v obsahové agentuře Bubble, kde pomáhá copywriterskému týmu využívat na maximum možnosti sociálních sítí a kromě toho také píše a stará se o klientské profily. Je velmi aktivní na Twitteru (@sibiranka), který využívá hlavně pro hraní se slovy a úložiště toho nejlepšího, co ji cvrnkne do nosu. Volný čas dělí mezi vaření, knihy a poznávání toho nejlepšího, co nabízí hipsterská část Prahy.

Workshop

27.11.2019 - Vzletná, Praha - 990 Kč

27.11.2019

Jak na reklamu na Facebooku pro pokročilé?

Navštivte technický workshop, kde se vaše kreativita spíše, než ve tvorbě krásné grafiky, bude projevovat ve způsobu přemýšlení o vašich zákaznících. Vše, co se naučíte, vám pomůže zlepšit výkon a utrácet své peníze efektivněji.
Ukážeme si, jak vyhodnocovat úspěšnost kampaní ve Správci reklam i v Google Analytics. Že ještě nemáte na webu Facebook pixel? Společně si jej vygenerujeme a objasníme si, jak tvořit vlastní konverze. Chcete své publikum zaujmout něčím jiným než obrázkem a textem? Představíme si nové kreativní formáty. Říkal někdo remarketing? I ten bude! Zkrátka si povíme, jak vaši kampaň strukturovat a nastavit vzhledem k cíli, který má plnit.

Kurz není určen pro začátečníky s reklamou na sociálních sítích. Pokud zatím využíváte pouze tlačítko “Propagovat příspěvek”, navštivte nejdříve kurz Základy facebookové reklamy. Dozvíte se tam, jak pracovat ve Správci reklam a jak vytvořit své první kampaně. Až si získané dovednosti dostatečně osvojíte, rádi vás uvidíme na tomto kurzu pro pokročilé.

13:00 - 17:30
Jitka Fialová
Jitka Fialová, marketérka se specializací na výkonnostní reklamu na sociálních sítích, je absolventkou Digisemestru – semestrálního kurzu online marketingu pořádaného Jindřichem Fáborským. Díky studiu má přesah do PPC, emailingu, copywritingu a dalších marketingových disciplín. Další zkušenosti nasbírala v agenturách Grep Design a Business Factory. Na starosti zde měla reklamní kampaně pro klienty jako například COOP Morava, Fashion Arena Prague Outlet, Česká spořitelna, Mall.pl, Mall.sk či marketingovou konferenci NewsfeedDAY.