Piaristi
ÚNOR

Kurz PR v kultuře

8.2.2017

8.2.2017

Jak spolupracovat s blogery, youtubery a influencery?

UPLYNULÁ AKCE / Kurz PR byl věnovaný tématu jak spolupracovat s blogery, youtubery a influencery v oblasti kultury i mimo ni. Během dvou dní jsme od 10 mluvčích získali teoretické a praktické informace, návody a tipy, jak správně začít s influence marketingem. Našimi hosty byli blogerka Ejvi Freedom, Tereza in Oslo (Elite Bloggers), Jana Benešová (Martinus.cz), Jana Hrušovská (Lindex), Jakub Mařík (Bubble), Tomáš Zvelebil alias Ali, youtuber Tomáš Touha, Petr Sládeček (Tubbr), Lucie Macháčková (ČT), Tomáš Houska (Český olympijský výbor).

Setkání s kulturním redaktorem

23.2.2017

23.2.2017

Setkání s Jiřím Borovičkou z ČTK

UPLYNULÁ AKCE / Kolik redaktorů pracuje v kulturní redakci České tiskové kanceláře a jakým způsobem funguje? Kdy redaktorům informace zasílat a v jaké podobě? Jak dokázat, aby o vaší kulturní akci ČTK informovala? Jiří Borovička je jedním ze tří zpravodajů, kteří se podílejí na tvorbě veškerého kulturního zpravodajství České tiskové kanceláře. V ČTK působí přes 50 let. Začínal v takzvaném dispečinku tehdy politické, tedy domácí, redakce. Poté se věnoval kultuře a prošel od psaní o knihách a literatuře, přes hudbu až k filmu a divadlu, čemuž se věnuje posledních sedmatřicet let. 

BŘEZEN

Setkání s kulturním redaktorem

23.3.2017

23.3.2017

Setkání s Michaelou Veteškovou z Českého rozhlasu

UPLYNULÁ AKCE / Jak se dostat do kulturního zpravodajství Radiožurnálu, nejposlouchanější stanice Českého rozhlasu? Jaké informace redakci posílat a kdo rozhoduje o jejich zařazení do vysílání? Jak funguje kulturní zpravodajství v Českém rozhlasu a jak se dostat na Vltavu, Jazz, Dvojku či přímo do pořadů jednotlivých stanic? Vaše dotazy zodpoví vedoucí kulturní redakce Českého rozhlasu Radiožurnálu Michaela Vetešková. Vystudovala Filozofickou fakultu Univerzity Palackého v Olomouci, obor teorie a historie dramatického umění a literatury. Je také autorkou několika dětských knížek.

DUBEN

Workshop

20.4.2017

20.4.2017

Jak na reklamu na Facebooku?

UPLYNULÁ AKCE / To, že na Facebook může psát každý, ještě neznamená, že každý ví, co vlastně dělá. Sklouzneme se po obsahovém marketingu a strategiích, po nástrojích, které dnes mají marketéři k dispozici, prolétneme reklamní formáty (věřili byste, že jich je 14?!) i pravidla, a podíváme se pořádně na zoubek placené reklamě. Po našem společném odpoledni budete vědět, co chcete dělat, a jak na to, nebo kde k tomu najít relevantní zdroje.

 

KVĚTEN

Kurz PR v kultuře

10.5.2017

10.5.2017

Jak na kulturní PR od mediaplánu až po monitoring?

UPLYNULÁ AKCE / Jak na PR kulturního projektu od první do poslední fáze kampaně. Během dvoudílného kurzu Vám prozradíme, jak si stanovit reálné cíle a sestavit mediaplán. Jak se mění obsah médií, kam se vyvíjí a jak tedy přemýšlet o tématech, aby měly šanci redakce zaujmout? Jak napsat tiskovou zprávu? Jak na mediální partnerství s financemi i bez nich? Jak si vytvořit skvělý medialist a nabízet správné informace správným redaktorům? Jak novináře vůbec oslovit, a jak napsat e-mail, aby zaujmul? Jak výstupy zmonitorovat a celou kampaň vyhodnotit? Během dvou květnových odpolední zjistíte odpovědi na tyto otázky a mnohem více. Kurz se koná dvě odpoledne 10. a 11. 5.

Setkání s redaktorem

24.5.2017

24.5.2017

Setkání s Petrem Holečkem z Metra

UPLYNULÁ AKCE / Kolik redaktorů píše deník Metro? Jaká témata je zajímají? Jaké rubriky má Metro a kolik je v něm prostoru pro kulturu? Má tištěné Metro a metro.cz stejnou redakci, jaký je rozdíl mezi těmito mutacemi? A co Metro v regionech? Přijďte na setkání s Petrem Holečkem, šéfeditorem a vedoucím vydání deníku Metro. Přijďte zjistit jaká témata zajímají editora, kdy a v jaké formě chce dostávat informace.

ČERVEN

Workshop

1.6.2017

1.6.2017

Instagram. Jak komunikovat a vytvořit kampaň včetně reklamy?

UPLYNULÁ AKCE / Instagram už dávno není jenom ta aplikace, co vám na fotku hodí barevný filtr. Ponoříme se spolu do tajů jedné z nejrychleji rostoucích sociálních sítí a jejích specifických komunit. Zorientujete se v prostředí, poznáte různé způsoby, jak o sobě dát vědět (jsou 3 a hodně se liší), a uvidíte, jak tuhle obrázkovou galerii marketingově ukotvit, spravovat i vyhodnocovat.

Setkání s kulturním redaktorem

13.6.2017

13.6.2017

Setkání s Jaroslavem Špulákem z Práva a novinky.cz

UPLYNULÁ AKCE / Jak funguje kulturní redakce deníku Právo? Kdy a v jaké formě posílat deníkářům informace? Jak se dostat do Práva, jak na novinky.cz a co přílohy tohoto deníku? Jaká témata mají šanci v denním kulturním zpravodajství a co zajímavé není? Přijďte na setkání s kulturním redaktorem Jaroslavem Špulákem z deníku Právo.

Workshop

15.6.2017

15.6.2017

Čeština pro PR komunikaci

UPLYNULÁ AKCE / Svoji práci a často i sebe samé prezentujeme skrze své texty: tiskové zprávy, e-maily, medailonky, anotace, grantové žádosti atp. A pokud se nevědomky prohřešujeme proti jazykové normě a jazykovým pravidlům, můžeme tím ve čtenářích budit značnou nedůvěru. V kurzu se zaměříme na jazykové nedostatky, které se v psaném projevu neustále opakují, protože mnozí autoři vlastně ani netuší, že je dělají. Po hlavní části kurzu bude čas i na individuální konzultace konkrétních textů.

Workshop

22.6.2017

22.6.2017

Jak na komunikaci na Twitteru?

UPLYNULÁ AKCE / Na workshopu se seznámíte s fungováním Twitteru, procvičíte si psaní a poznáte i jeho reklamní možnosti. "Jednou jsem četla knížku o fungování vesmíru, která byla celá napsaná v tweetech. Když se do 140 znaků můžou vejít celé galaxie, není důvod, abyste do nich i vy nedostali to, co chcete říct," dodává lektorka kurzu Marie Grafová.

ZÁŘÍ

workshop

18.9.2017 - SVĚT HUB, Praha - 990 Kč

18.9.2017

Mailchimp. Jak na newslettery?

V čem spočívají výhody jednoho z nejkomplexnějších nástrojů pro e-mailový marketing MailChimpu? Co všechno vlastně umí, a jak ho správně používat na maximum? Lektor Roman Lelek Vám ukáže, že MailChimp rozhodně není jen o rozesílání e-mailů.

KVĚTEN

workshop

23.5.2018 - Prostor 8, Praha - 990 Kč

23.5.2018

Jak psát tiskové zprávy a komunikovat s novinářem?

Jak psát kulturní tiskové zprávy, které jsou v dnešní rychlé době pro novináře užitečné? Jak by měla vypadat kulturní tisková zpráva z pohledu obsahu, délky a jazyka? Čeho se v textu naopak vyvarovat? Jak pracovat v rámci novinářského servisu s fotografiemi, audiem a videem? Jaké má mít náležitosti e–mail pro novináře a kdy jim jej posílat? Workshop, kde se kromě tiskových zpráv budeme věnovat kompletnímu press servisu. Od předmětu emailu, přes strukturu textu, až po typy příloh či kontaktu s publicistou během akce i mimo ni. Cenný pohled z druhé strany nabídne host, novinářka předního zpravodajského portálu iDnes.cz, Monika Zavřelová.

 

ZÁŘÍ

KURZ PR V KULTUŘE

20.9.2018 - A Studio Rubín, Praha - 1 490 Kč

20.9.2018

Jak na hudební PR?

Jak realizovat efektivní PR kampaň hudební akce či samotného interpreta? Jaká jsou vhodná témata a kanály, které zasáhnou to správné publikum? Jak vyprodat koncert, prosadit se v zahraničí, dělat správně sociální sítě? Z celodenního kurzu, který bude probíhat formou rozhovorů se zajímavými a zkušenými hosty, si odnesete mnoho praktických informací, kontaktů i inspiraci, jak přemýšlet o PR v hudbě a jak se zaměřit na ty správné aktivity, které v současné době fungují.

ŘÍJEN

Workshop

3.10.2018 - Prostor 8, Praha - 1 290 Kč

3.10.2018

Jak na reklamu na Facebooku?

To, že na Facebook může psát každý, ještě neznamená, že každý ví, co vlastně dělá. Sklouzneme se po obsahovém marketingu a strategiích, po nástrojích, které dnes mají marketéři k dispozici, prolétneme reklamní formáty i pravidla, a podíváme se pořádně na zoubek placené reklamě a práci s vlastními publiky.

Kurz je určen pro ty, kteří mají základní uživatelskou znalost Facebooku a chtějí prohloubit své dovednosti nastavování reklam do pokročilé úrovně.

Workshop

4.10.2018 - Prostor 8, Praha - 1 290 Kč

4.10.2018

Základy copywritingu

Během jednoho odpoledne se seznámíte s naprostými základy copywritingu, které vám pomohou správně a efektivně komunikovat s vašimi (potenciálními) zákazníky či návštěvníky. Zároveň si sami vyzkoušíte, jak správně napsat různé texty pro různé formáty a využití, od tiskové zprávy po komentář na Facebooku.

Jiří Markvart je Idea Maker a Copywriter v agentuře Bubble, kde pracuje nebo pracoval pro klienty, jako jsou McDonald's, Tchibo nebo T-Mobile. Dříve se věnoval herní žurnalistice a psal pro několik blogů. Podle toho poslední, www.prazskabuzna.cz, vydal v minulém roce knihu.

workshop

23.10.2018 - Prostor 8 - 2 790 Kč

23.10.2018

Jak fotit na Instagram s Nicole Kudelkovou

Instagram je sociální síť, která ovlivňuje životy nás všech prostřednictví fotografií. Přijďte se dozvědět, jak fotit a přemýšlet o feedu Instagramu tak, že vás či vaši značku budou chtít lidé každý den sledovat.

13:00 – 17:30
Nicole Kudelkova
Nicole Kudelkova je česká bloggerka a Instagramerka, kterou můžete na sociálních sítích sledovat také pod jménem Stylish White Rabbit. Fotka je její každodenní vyjadřovací prostředek, díky kterému si získala pozornost tisíců lidí. Fotí téměř každý den, a to nejen na svůj Instagram, dlouhodobě spolupracuje nebo dodává fotografie klientům jako jsou Antonínovo pekařství nebo Philips.

Workshop

24.10.2018 - Prostor 8, Praha - 1 290 Kč

24.10.2018

Instagram. Jak komunikovat a vytvořit kampaň včetně reklamy?

Instagram už dávno není jenom ta aplikace, co vám na fotku hodí barevný filtr. Ponoříme se spolu do tajů jedné z nejrychleji rostoucích sociálních sítí a jejích specifických komunit. Zorientujete se v prostředí, poznáte různé způsoby, jak o sobě dát vědět – na vlastním profilu, prostřednictvím influencerů a v placených zobrazeních a uvidíte, jak tuhle obrázkovou galerii marketingově ukotvit, spravovat i vyhodnocovat.

Na kurzu není tolik prostoru pro podrobné nastavování reklamy, v případě zájmu o toto téma doporučujeme samostatný kurz reklamy na Facebooku.

Kurz předpokládá základní uživatelskou znalost Instagramu.

13:00 - 17:30
Marie Grafová
Marie Grafová je Social Media Lead v obsahové agentuře Bubble, kde pomáhá copywriterskému týmu využívat na maximum možnosti sociálních sítí a kromě toho také píše a stará se o klientské profily. Je velmi aktivní na Twitteru (@sibiranka), který využívá hlavně pro hraní se slovy a úložiště toho nejlepšího, co ji cvrnkne do nosu. Volný čas dělí mezi vaření, knihy a poznávání toho nejlepšího, co nabízí hipsterská část Prahy.
LISTOPAD

Kurz PR v kultuře

15.11.2018 - Hauch Gallery - 1 490 Kč

15.11.2018

Jak na módní PR?

Co dělat, aby byl módní klient vidět v médiích, na Instagramu i na červeném koberci? Jak vytvořit strategii pro prezentaci módní značky na sociálních sítích? V průběhu jednoho odpoledne nám šest odborníků z oblasti módy a médií představí svoji práci, podělí se v 45minutových rozhovorech o své zkušenosti a nechají nakouknout do zákulisí módního PR.

10:00
Registrace
10:30
Start, přivítání, seznámení
11:00 – 11:45
PR manažerka / Možnosti módního PR
Proč by si značka nebo designér měli najmout píáristu, co je jeho práce a přidaná hodnota? Jak rozjet novou značku nebo realizovat perfektní press servis rozběhnutému projektu? Co vše je v módním PR možné, jaké aktivity jsou efektivní?
11:45 – 12:30
Redaktorka / Jak spolupracovat s módním redaktorem?
Co obnáší práce módního redaktora? Jak si vybírá značky, o kterých píše? Kolik e-mailů denně dostane? Ovlivňuje jeho práci inzerce? Jak může vypadat efektivní spolupráce píáristy s módním redaktorem?
12:30 – 13:00
Pauza
13:00 – 13:45
Stylista / Spolupráce stylisty a píáristy
Co přesně dělá módní stylista v rámci spolupráce s médii? Jak si vybírá značky, se kterými spolupracuje? Jak konkrétně oslovit stylistu? Jak fungují zápůjčky a jak budovat dlouhodobé profesionální fungující vztahy se stylisty?
13:45 – 14:30
Social media manager / Strategie módní značky na sociálních sítích
Jak moc jsou sociální sítě pro módní značku důležité? Jak na sociálních sítích vystihnout charakter značky. Jaké jsou možnosti propagace? Přijďte načerpat inspiraci od těch nejzajímavějších profilů módních projektů na sociálních sítích.
14:30 – 15:00
Pauza
15:00 – 15:45
Lucie Kutálková (LEEDA) / Když je designér sám sobě píáristou
Může dělat PR módní značce jen jedna osoba? A může to být přímo její designér? Jaké jsou nejefektivnější aktivity, když máte málo času a omezené finanční zdroje? Kde začít, když startujete projekt? Jak se naopak udržet v povědomí lidí i novinářů dlouhodobě? Lucie Kutálková je zakladatelkou a designérkou etablované české značky LEEDA, která funguje od roku 2003. Co je pro značku charakteristické? Minimalistický design, propracované detaily, variabilita a kvalitní materiály. A také to, že Lucie je svým vlastním píáristou. Ve 45 minutovém rozhovoru prozradí, jak může dělat PR módní značky přímo její designér.
15:45 – 16:30
Influencer / Spolupráce s influencerem a celebrity PR
Jak spolupracovat s influencerem? Co vše může influencer nabídnout? Jak si vybrat toho správného? Co po něm mohu a nemohu chtít? Jak probíhá spolupráce od oslovení po reporting? Kolik spolupráce s influencerem stojí? Chtějí ještě influenceři barterovat?
16:45 – 17:45
Speed dating
15minutové osobní konzultace s vybranými mluvčími. Přihlášení proběhne na místě.
16:45 – 18:00
Networking u vína
18:30
Konec akce

Workshop

21.11.2018 - Prostor 8, Praha - 1 290 Kč

21.11.2018

Jak vymýšlet obsah pro sociální sítě?

S lektorkou Marií Grafovou z obsahové agentury Bubble, která už několik let připravuje komunikaci pro firmy, na to půjdeme od lesa. "Na místě si připravíte obrysy vaší budoucí obsahové strategie a naučíte se rozplánovat témata. Pak se společně podíváme na zoubek samotné přípravě obsahu a nakonec si vyhodnotíte, zda to děláte dobře," dodává k obsahu kurzu lektorka.

13:00 - 17:30
Marie Grafová
Marie Grafová je Social Media Lead v obsahové agentuře Bubble, kde pomáhá copywriterskému týmu využívat na maximum možnosti sociálních sítí a kromě toho také píše a stará se o klientské profily. Je velmi aktivní na Twitteru (@sibiranka), který využívá hlavně pro hraní se slovy a úložiště toho nejlepšího, co ji cvrnkne do nosu. Volný čas dělí mezi vaření, knihy a poznávání toho nejlepšího, co nabízí hipsterská část Prahy.